کد مطلب:300657 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:177

فاطمه به عنوان یک میزان


میزان، وسیله سنجش است و بر اساس آن می توان بسیاری از واقعیتها را ارزیابی كرد. ما در جنبه مادی برای سنجش یك كالا، یك حجم، یك وزنه، یك دوره و زمان از وسایل سنجش و از میزان های خاصی استفاده می كنیم. در معنویات نیز میزان سنجش از طریق


الگوها و مظهرهاست. مثلا میزان فهم و كمال یك فرد را با مقایسه با فردی فهمیده، میزان تقوی و امانت داری یك فرد را با مقایسه با فردی امین و پرهیزكار، میزان هوش و استعدادهای یك فرد را با مقایسه با فردی تیزهوش و مستعد و میزان بخشش و انسانیت یك فرد را با فردی سخی مورد مقایسه قرار می دهیم.

فاطمه ملاكی برای سنجش و ارزیابی همه جانبه بانوان و دوشیزگان و به فرموده معصوم «میزان» است. قدرت روحی، شهامت بی نظیر، تفكر عالی، سجایای فوق العاده فاطمه علیهاالسلام همه و همه میزان و الگو هستند. عفت ها، تقواها، ایمان ها، زهدها، اصالت ها، شرافت ها، شوهرداریها، تربیت فرزندان، گذران حیات، دوران جوانی، مرگ، اعتزال، مبارزه، جنبه های مادی، جنبه معنوی فاطمه علیهاالسلام همه و همه میزان و برای ما الگوست.

ما در تاریخ زنان جهان، زنی چون او سراغ نداریم كه میزان و الگو باشد و كسی را جز فاطمه نمی یابیم كه ملاك و مورد سنجشش قرار دهیم. همه صفات و ویژگیهای فاطمه او را فردی آراسته تر و وارسته تر از دیگران می نماید و جنبه ممتازی به او می دهد.